Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2013, sygn. IPPP2/443-83/13-2/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-83/13-2/MM
Określenie właściwego momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży towarów i usług za pomocą karty podarunkowej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2013r. (data wpływu 28 stycznia 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia właściwego momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży towarów i usług za pomocą karty podarunkowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 stycznia 2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia właściwego momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży towarów i usług za pomocą karty podarunkowej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca, w formie spółki jawnej prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług kosmetyczno-dermatologicznych. Spółka jest właścicielem kilku salonów typu Beauty Spa, w których świadczy usługi oraz sprzedaje produkty markowe związane z pielęgnacją. W ofercie znajdują się usługi i produkty objęte różnymi stawkami VAT. Spółka ma obowiązek ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kas fiskalnych. W celu uatrakcyjnienia swojej oferty sprzedażowej Spółka wprowadziła sprzedaż kart podarunkowych. Jest to papierowa forma bonu towarowego tzw. znaku legitymacyjnego. Upoważniają one do zakupu w określonym terminie dowolnej usługi lub towaru w salonach prowadzonych przez Spółkę. Karta podarunkowa jest kartą na okaziciela. Sprzedawana jest w różnych nominałach, w zależności od tego w jakiej wysokości środki zostaną przeznaczone na jej zakup. Nominał karty podarunkowej jest zgodny z dokonaną za kartę płatnością. Karty sprzedawane są na rzecz klientów detalicznych (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej) oraz klientów instytucjonalnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right