Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.01.2013, sygn. IPPP3/443-1073/12-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1073/12-2/JK

Skorygowanie deklaracji podatkowych oraz wystawiania faktur korygujących

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 15.10.2012 r. (data wpływu 18.10.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skorygowania deklaracji podatkowych oraz wystawiania faktur korygujących - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18.10.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skorygowania deklaracji podatkowych oraz wystawiania faktur korygujących.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Rozlicza podatek VAT jako osoba fizyczna, zarejestrowana jako podatnik czynny od 01.05.2010 r., natomiast jako podatnik VAT-UE od 01.02.1012 r. Wnioskodawca świadczy usługi naprawy sprzętu chłodniczego. W okresie od września 2010 r. świadczy usługi naprawy sprzętu chłodniczego na rzecz przedsiębiorcy zagranicznego z Irlandii, zarejestrowanego w Polsce jako podatnik VAT, nieposiadającego w Polsce siedziby działalności gospodarczej ani stałego miejsca prowadzenia działalności. Usługi naprawy sprzętu związane są także z zakupem części od tego samego kontrahenta zagranicznego, które Wnioskodawca otrzymuje z Czech i traktuje w rozliczeniach VAT jako WNT. Części zużyte do napraw tychże urządzeń chłodniczych, są refakturowane na nabywcę - kontrahenta unijnego z narzutem 5%. Od września 2010 r. do maja 2012 r. Wnioskodawca wystawiał faktury VAT stosując właściwą w danym czasie podstawową stawkę VAT. Na fakturze umieszczał numer VAT nabywcy właściwy dla jego polskiej rejestracji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00