Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.12.2013, sygn. IBPP2/443-894/13/ICz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-894/13/ICz

Opodatkowanie opłat pobieranych przez gminę z tytułu realizacji dodatkowych zadań nałożonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 września 2013r. (data wpływu 26 września 2013r.), uzupełnionym pismem z 23 grudnia 2013r. znak: PF.310.19.2013 (data wpływu) oraz pismem z 23 grudnia 2013r. (data wpływu 27 grudnia 2013r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat pobieranych przez gminę z tytułu realizacji dodatkowych zadań nałożonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 września 2013r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z 23 grudnia 2013r. (data wpływu) oraz pismem z 23 grudnia 2013r. (data wpływu 27 grudnia 2013r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie w zakresie opodatkowania opłat pobieranych przez gminę z tytułu realizacji dodatkowych zadań nałożonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Działając na podstawie art. 6r ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2011r. Nr 97, poz. 1172 ze zm.) Gmina w dniu 11 czerwca 2013r. podjęła uchwałę w sprawie rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi. Podjęcie ww. uchwały nie ma charakteru obligatoryjnego wynikającego z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Gmina świadczy dodatkowe usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów polegające na udostępnianiu pojemników przeznaczonych na odpady budowlane oraz odbiór tych odpadów w pojemnikach. Za wykonanie ww. usługi właściciel nieruchomości zobowiązany jest uiścić opłatę na rachunek bankowy Urzędu Gminy bądź do kasy Urzędu. Opłaty za świadczenie usług dodatkowych stanowią dochód gminy, który w całości przeznaczony jest na pokrycie kosztów realizacji tego zadania przez Gminę (zakup usług od podmiotu zewnętrznego). W związku ze świadczeniem usług Gmina - zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) - wystawia faktury VAT na rzecz ich nabywców z uwzględnieniem 8% stawki tego podatku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00