Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.07.2013, sygn. IBPP1/443-287/13/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-287/13/MS
Dla zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług dla usług stołówkowych dla uczniów z innych szkół mieszkających w internacie nie jest konieczne zawieranie umów czy porozumień z tymi szkołami. Natomiast jeżeli uczniowie z innych szkół nie mieszkają w internacie to w tym przypadku bez stosownych porozumień czy umów zastosowanie zwolnienia od podatku nie jest możliwe.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 marca 2013r. (data wpływu 25 marca 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 czerwca 2013r. (data wpływu 20 czerwca 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia:
- czy aby stosować zwolnienie z § 13 ust. 1 pkt 26 rozporządzenia Ministra Finansów (dot. wyżywienia uczniów innych szkół mieszkających w internacie), Wnioskodawca musi posiadać umowy lub porozumienia ze szkołami o sprawowanie opieki nad dziećmi i młodzieżą... W sytuacji konieczności zawarcia takich umów lub porozumień, która ze stron powinna wystąpić o zawarcie ww. umów lub porozumień - jest prawidłowe,
- czy aby stosować zwolnienie z § 13 ust. 1 pkt 26 rozporządzenia Ministra Finansów (dot. wyżywienia uczniów innych szkół niemieszkających w internacie), Wnioskodawca musi posiadać umowy lub porozumienia ze szkołami o sprawowanie opieki nad dziećmi i młodzieżą... W sytuacji konieczności zawarcia takich umów lub porozumień, która ze stron powinna wystąpić o zawarcie ww. umów lub porozumień - ,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right