Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2013, sygn. IBPP3/443-977/13/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-977/13/EJ
pełne odliczenie podatku naliczonego oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie usług gastronomicznych i noclegowych, braku obowiązku naliczania podatku należnego wynikającego z art. 8 ust. 2 ustawy o VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 1 sierpnia 2013 r. (data wpływu 8 sierpnia 2013 r.), uzupełnionym pismem z 30 września 2013 r. (data wpływu 4 października 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- nieprawidłowe w zakresie prawa do odliczenia całości podatku naliczonego z tytułu zakupionych towarów i usług związanych z organizacją dni miasta,
- prawidłowe w zakresie braku obowiązku naliczania podatku należnego wynikającego z art. 8 ust. 2 ustawy o VAT.
UZASADNIENIE
W dniu 8 sierpnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów towarów i usług związanych z organizacją dni miasta oraz braku obowiązku naliczania podatku należnego wynikającego z art. 8 ust. 2 ustawy o VAT. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 30 września 2013 r. (data wpływu 4 października 2013 r.).
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, nie zastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Wnioskodawca realizując zadania własne określone w art. 7 ust. 1 pkt 9 i 18 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) raz w roku, w sierpniu organizuje dni miasta, które służą wszystkim mieszkańcom miasta i gminy. Jest to największa niebiletowana, najbardziej efektowna i najkosztowniejsza impreza plenerowa w roku. Trwa dwa dni i jest organizowana na terenie stadionu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Największą atrakcją imprezy jest występ znanego artysty. Zgodnie z warunkami umowy Gmina musi zapewnić artyście scenę, technikę nagłośnieniowo-oświetleniową, garderoby, wyżywienie oraz hotel. Impreza składa się także z licznych innych atrakcji scenicznych np. występy kabaretów, lokalnych grup muzycznych, pokazy sportowe, animacji dla dzieci oraz pokaz sztucznych ogni. Podczas imprezy Gmina zapewnia uczestnikom dostęp do sanitariatów, opieki medycznej oraz wynajmuje firmę ochroniarską dbającą o bezpieczeństwo, ład i porządek na terenie stadionu podczas trwania imprezy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right