Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.11.2013, sygn. IBPBI/2/423-1075/13/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1075/13/AP
Czy wniesienie do SKA wkładu niepieniężnego (aportu) w postaci Działu Marketingu nie spowoduje u Spółki powstania przychodu podatkowego podlegającego opodatkowaniu podatkiem CIT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 12 sierpnia 2013 r. (data wpływu do tut. BKIP 14 sierpnia 2013 r.), uzupełnionym 4 listopada 2013 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia do SKA wkładu niepieniężnego w postaci Działu Marketingu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 sierpnia 2013 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia do SKA wkładu niepieniężnego w postaci Działu Marketingu. Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 22 października 2013 r. Znak IBPBI/2/423-1075/13/AP wezwano Wnioskodawcę do ich uzupełnienia. Uzupełnienia dokonano 4 listopada 2013 r. W uzupełnieniu wniosku Spółka wskazała, iż oczekuje wydania interpretacji jedynie w zakresie ustalenia, czy w związku z wniesieniem do SKA wkładu niepieniężnego w postaci Działu Marketingu powstanie przychód podatkowy, a fragment wniosku dotyczący kosztów uzyskania przychodów miał na celu jedynie nawiązanie do podstawowego zagadnienia.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka należy do Grupy Kapitałowej, której głównym przedmiotem działalności jest dystrybucja sprzętu RTV i AGD. Sprzedaż sprzętu RTV i AGD dokonywana jest za pośrednictwem sieci dystrybucji działającej pod marką handlową. Właścicielem praw do znaku towarowego (marki handlowej) jest Spółka.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right