Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.09.2013, sygn. IBPP1/443-776/13/KJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-776/13/KJ
Sprzedaż kart rabatowych (stałego klienta), których to nabywca będzie uprawniony do skorzystania z rabatu w danym lokalu stanowi sprzedaż prawa do rabatu, w związku z czym jest usługą w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 20 sierpnia 2013 r. (data wpływu 26 sierpnia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży kart rabatowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 sierpnia 2013 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży kart rabatowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca rozpoczął działalność gospodarczą z dniem 25 kwietnia 2012 roku wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, z przeważającą działalnością PKD 73.11.Z Działalność agencji reklamowych. Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadzi działalność polegającą na sprzedaży kart rabatowych. W promocji mogą brać udział wszystkie branże, w szczególności są to właściciele pizzerii, restauracji, kręgielni, sal zabaw, torów kartingowych. Akcja promocyjna polega na sprzedaży kart rabatowych osobom fizycznym i podmiotom gospodarczym w tym mieście, gdzie jest organizowana promocja. Jej głównym celem jest pozyskanie jak największej liczby stałych klientów, korzystających z usług lokalu, z którym została podpisana umowa. Właściciele lokali nie czerpią korzyści ze sprzedanych przez Wnioskodawcę kart rabatowych, jednakże pozyskują grono nowych klientów, co pozwala zwiększyć im obrót i przywiązać klienta do swojego lokalu. Sprzedaż kart odbywa się poprzez sprzedaż bezpośrednią prowadzoną przez Wnioskodawcę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right