Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.11.2013, sygn. IBPBI/1/415-795/13/ZK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/1/415-795/13/ZK

W jaki sposób zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wskazane we wniosku wydatki remontowe i ulepszeniowe?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 1 sierpnia 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 7 sierpnia 2013 r.), uzupełnionym 23 października 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wskazanych we wniosku wydatków jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 sierpnia 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wskazanych we wniosku wydatków. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 9 października 2013 r. Znak: IBPBI/1/415-795/13/ZK wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 23 października 2013 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Od października 2012 r. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą. W 2011 r. przed rozpoczęciem prowadzenia tej działalności, zostały oddane do użytku budynki gospodarcze. Wnioskodawca jest właścicielem tych budynków oraz działki, na której się znajdują. Budynki, o których mowa to budynek piętrowy (w którym aktualnie znajduje się studio fotograficzne) oraz parterowy znajdujący się obok. Przed pracami budynki te zostały ujęte w ewidencji środków trwałych. Zgodnie z kosztorysami inwestorskimi prowadzone są prace remontowo-budowlane: ... (dotyczy budynku piętrowego - wartość prac ok. 50.000 zł netto) oraz ... (budynek parterowy znajdujący się obok - wartość prac ok. 70.000 zł netto). Prace wykonywane w budynkach mają częściowo charakter odtworzeniowy - remont dachu, wymiana tynku, wymiana wylewki, wymiana okien na okna o podobnych parametrach, wymiana płytek na podłogach na inne, wymiana elementów instalacji, a częściowo charakter modernizacyjny, np. ocieplenie budynku, wymiana bram w magazynie na segmentowe z automatyką. Oba projekty są dofinansowane z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich Tworzenie i Rozwój Mikroprzedsiębiorstw w kwocie 50% kosztów operacji netto. Poza pracami remontowo-budowlanymi zostaje jeszcze zakupiony sprzęt (wyposażenie). Od początku działalności firma działa i przynosi dochody, a wszystkie zarobione pieniądze są inwestowane w realizację tych projektów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00