Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.10.2013, sygn. IBPP3/443-817/13/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-817/13/KG

Korekta podatku naliczonego o której mowa w art. 91 ustawy o VAT w związku z zawarciem w 2013 r. umowy dzierżawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2013 r. (data wpływu 3 lipca 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania korekty podatku naliczonego o której mowa w art. 91 ustawy o VAT w związku z zawarciem w 2013 r. umowy dzierżawy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 lipca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania korekty podatku naliczonego o której mowa w art. 91 ustawy o VAT w związku z zawarciem w 2013 r. umowy dzierżawy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (Gmina S.) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Na przestrzeni lat 20042007 Wnioskodawca ponosił wydatki związane z budową krytej pływalni wielofunkcyjnego obiektu użyteczności publicznej wraz z urządzeniami towarzyszącymi.

W ramach inwestycji wykonano również zewnętrzne oświetlenie obiektu, drogi, place, boisko sportowe, parkingi, elementy małej infrastruktury i zieleńce.

Wydatki ponoszone w związku z budową inwestycji były dokumentowane stosownymi fakturami VAT wystawianymi na Wnioskodawcę.

Wartość początkowa wybudowanego obiektu przekroczyła 15.000 zł. Protokół z zakończenia budowy Centrum został spisany dnia 27 grudnia 2006 r. Zakupy elementów niezbędnego wyposażenia obiektu zakończono w kwietniu 2007 r. Wpis do karty końcowej środków trwałych xxx budynku Centrum oraz boiska sportowego xxx nastąpił 30 kwietnia 2007 r. i z tym dniem obiekty zostały oddane do użytkowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00