Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.07.2013, sygn. IBPP2/443-334/13/BW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-334/13/BW

Czy Wnioskodawca ma prawo do skorzystania z ulgi za złe długi na mocy art. 89a, czy ze względu na wyłączenie zastosowane w art. 89a ust. 7 biorąc pod uwagę powiązania jakie mają miejsce pomiędzy podmiotami nie ma takiego prawa?

Na podstawie 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 kwietnia 2013r. (data wpływu 15 kwietnia 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 czerwca 2013r. (data wpływu 4 lipca 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do skorzystania z ulgi na złe długi na mocy art. 89a w kontekście uznania Wnioskodawcy i kontrahenta za podmioty, o których mowa w art. 32 ustawy o podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 kwietnia 2013r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, m.in., w zakresie prawa do skorzystania z ulgi na złe długi na mocy art. 89a w kontekście uznania Wnioskodawcy i kontrahenta za podmioty, o których mowa w art. 32 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 28 czerwca 2013r. (data wpływu 4 lipca 2013r.), przesłanym w związku z wezwaniem tut. organu z dnia 25 czerwca 2013r. znak: IBPP2/443-334/13/BW.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca jest osobą prawną - spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Jest komplementariuszem w spółce "X" będącej spółką komandytową. Wartość wniesionych przez Wnioskodawcę do spółki komandytowej wkładów pieniężnych stanowi 1/3 wartości kapitału zakładowego spółki komandytowej. Poza tym w umowie spółki komandytowej zastrzeżono że Wnioskodawca uczestniczy w zyskach i stratach spółki komandytowej w wysokości 6%. Osoba będąca Prezesem Zarządu u Wnioskodawcy, jest również udziałowcem posiadającym 76,5% wartości udziałów. Ta sama osoba jest również komandytariuszem w spółce komandytowej, gdzie wniosła wkład pieniężny stanowiący 1/3 wartości kapitału zakładowego spółki komandytowej i zgodnie z umową spółki uczestniczy w zyskach i stratach tegoż podmiotu w wysokości 72%. W ramach prowadzonej działalności pomiędzy Wnioskodawcą a "X" spółką komandytową zawierane są zlecenia o roboty budowlane. Zazwyczaj to spółka komandytowa zleca Wnioskodawcy wykonanie robót. W związku z tym, zgodnie z obowiązującymi przepisami, Wnioskodawca wystawia na spółkę komandytową faktury VAT. Niestety spółka komandytowa w związku z okresowymi zatorami płatniczymi nie reguluje terminowo swoich zobowiązań w stosunku do Wnioskodawcy. Terminy przeterminowanych należności przekraczają niekiedy 150 dni od daty płatności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00