Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.06.2013, sygn. IBPP4/443-164/13/BP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-164/13/BP

Czy sprzedając wyrób, który ze względu na kod CN 2909 44 00 nie jest wyrobem akcyzowym ponieważ nie jest wymieniony w zał. 1 do ustawy o podatku akcyzowym (art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym) należy naliczyć od niego podatek akcyzowy jeżeli jest on oferowany na sprzedaż jako inhibitor krystalizacji wody rozpuszczony w paliwie używany w turbinowych silnikach samolotów wojskowych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 3 kwietnia 2013r. (data wpływu 8 kwietnia 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stawki podatkowej dla inhibitorów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 kwietnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stawki podatkowej dla inhibitorów.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe:

X w Y posiada skład podatkowy. Instytut obecnie zaoferował do sprzedaży Inhibitor typu FSII (Fuel System Icing inhibitors), posiadający kod CN 2909 44 00 do turbinowych silników lotniczych. Inhibitor zapobiega krystalizacji w niskiej temperaturze wody rozpuszczonej w paliwie i chroni przed blokadą filtru paliwa i pompy kryształkami lodu system paliwowy turbinowych silników lotniczych. Stosuje się go tylko do systemów paliwowych samolotów wojskowych (NO-91-A264:2011 kod NATO S-1745). Inhibitor nie jest stosowany jako dodatek do paliwa lotniczego w samolotach cywilnych oraz nie może być dodawany przez producentów paliw lotniczych ze względu na jego właściwości higroskopijne i całkowitą rozpuszczalność w wodzie. Zaleca się go stosować tylko w czasie tankowania samolotu wojskowego na płycie lotniska. Według wiedzy wnioskodawcy, w innych krajach Unii Europejskiej inhibitor ten nie jest dodatkiem paliwowym i nie nalicza się od niego akcyzy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00