Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.05.2013, sygn. IBPP4/443-121/13/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-121/13/EK

wystawianie kolejnego dokumentu dostawy wyrobów węglowych przez Wnioskodawcę, w sytuacji gdy sprzedaż koksu nie jest związana z jego przemieszczaniem, jest działaniem zbędnym, które nie pociąga za sobą żadnych skutków w zakresie zwolnienia sprzedaży wyrobów węglowych od podatku akcyzowego, jednakże tak wystawiony dokument dostawy przez Wnioskodawcę podlega ujęciu w zestawieniu dokumentów dostawy przekazywanym co miesiąc do właściwego naczelnika urzędu celnego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 8 marca 2013r. (data wpływu 14 marca 2013r.) uzupełnionym pismem z dnia 8 maja 2013r (data wpływu 9 maja 2013r.)o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku wystawienia dokumentu dostawy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 marca 2013r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku wystawienia dokumentu dostawy.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 8 maja 2013r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca posiada status pośredniczącego podmiotu węglowego. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca dokonuje m.in. zakupu koksu od innych pośredniczących podmiotów węglowych lub bezpośrednio u producenta w krajowych koksowniach. W obydwu przypadkach zakup koksu dokonywany jest na warunkach FCA koksownia przy czym wydanie towaru przewoźnikowi ma miejsce na terenie koksowni. Następnie Wnioskodawca dokonuje dalszej odsprzedaży zakupionego koksu kolejnemu pośrednikowi zwanemu umownie podmiotem X, na tych samych warunkach dostawy, posiadającemu status pośredniczącego podmiotu węglowego, który dokonuje dalszej odsprzedaży koksu kolejnemu pośrednikowi lub też odbiorcy końcowemu. Transakcja zakupu koksu przez Wnioskodawcę od innego pośrednika posiadającego status pośredniczącego podmiotu węglowego lub też bezpośrednio z koksowni nie jest związana z przemieszczaniem tego wyrobu. Także odsprzedaż przez Wnioskodawcę podmiotowi X nie wiąże się z przemieszczaniem koksu. Do przemieszczana koksu może dojść dopiero w następstwie odsprzedaży koksu przez pośrednika X odbiorcy końcowemu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00