Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2013, sygn. IBPP2/443-118/13/RSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-118/13/RSz

określenia terminu prawa do dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 lutego 2013r. (data wpływu 12 lutego 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia terminu prawa do dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia terminu prawa do dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (lub Spółka) w związku z prowadzoną działalnością otrzymuje od swoich kontrahentów faktury za zakup towarów, materiałów, usług, itp. Zdarzają się sytuacje, że:

  1. do Spółki wpływa faktura po upływie 150 dni od terminu płatności,
  2. do Spółki wpływa duplikat faktury również po upływie 150 dni od terminu płatności, ponieważ oryginał faktury zaginął i nie dotarł do Wnioskodawcy.

W związku z tym, że od 01.01.2013 r. weszły nowe regulacje dotyczące ulgi na złe długi zmieniły się również zasady odliczania podatku VAT naliczonego od otrzymywanych faktur i duplikatów faktur.

Jeżeli u Wnioskodawcy zaistnieje jedna z opisanych powyżej sytuacji, wówczas Spółka nie odlicza podatku VAT, ale czeka do momentu uregulowania należności z faktury i w okresie kiedy nastąpi zapłata dokonuje odliczenia podatku VAT w miesiącu wpływu faktury/duplikatu lub dwóch kolejnych miesiącach (opisane poniżej Postępowanie nr 1).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00