Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.02.2013, sygn. IBPBI/2/423-1451/12/JS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1451/12/JS
Czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od wartości oprzyrządowania specjalnego będącego własnością Spółki, lecz fizycznie zlokalizowanego w fabrykach poddostawców, stanowią dla Spółki koszt uzyskania przychodu, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? Jednocześnie Spółka wnosi o potwierdzenie, że w omawianym przypadku nie ma zastosowania art. 16 ust. 1 pkt 63 lit. c ustawy o CIT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 03 lipca 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16 listopada 2012 r. (data wpływu do tut. BKIP 21 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania za koszty uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych będących własnością Spółki, zlokalizowanych u poddostawców jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 listopada 2012 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania za koszty uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych będących własnością Spółki, zlokalizowanych u poddostawców.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca (dalej: Spółka") z siedzibą w A, należący do międzynarodowego koncernu, jest producentem elementów zawieszeń do samochodów. W swoim zakładzie zlokalizowanym w B prowadzi produkcję amortyzatorów, natomiast w centrum technicznym w A prowadzi prace badawcze i rozwojowe dotyczące elementów zawieszeń produkowanych obecnie, jak też planowanych do wprowadzenia do produkcji w przyszłości. Prace badawcze i rozwojowe prowadzone są w odniesieniu do wyrobów produkowanych lub planowanych do produkcji w różnych fabrykach koncernu zlokalizowanych w różnych krajach (m.in. Polska - B, Wielka Brytania, Meksyk, Chiny, Indie).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right