Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.01.2013, sygn. IBPBI/2/423-1378/12/SD, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1378/12/SD

Czy w przypadku otrzymania od WFOŚiGW pożyczki i ostatecznego udzielenia poręczenia cywilno-prawnego przez Miasto po stronie Spółki powstanie przychód z nieodpłatnych świadczeń?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 października 2012 r. (data wpływu do tut. BKIP 29 października 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie powstania przychodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia otrzymanego od Miasta jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 października 2012 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie powstania przychodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia otrzymanego od Miasta.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenia przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego użyteczności publicznej. Jedynym udziałowcem posiadającym 100% udziałów w kapitale zakładowym jest Miasto. Spółka została utworzona w celu realizacji zadań własnych gminy określonych w art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych (...). W związku z realizacją ww. zadań Spółka zamierza rozpocząć realizację zadania inwestycyjnego pn. .... Inwestycja ta została zgłoszona do Czwartej Aktualizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych z terminem realizacji do końca 2015 r. Koszt całego przedsięwzięcia określony we wstępnym kosztorysie wynosi ok. 17 mln zł. W związku z wysokimi kosztami oraz krótkim terminem wykonania zadania, Spółka złożyła wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dalej WFOŚiGW) o udzielenie dofinansowania w formie pożyczki na preferencyjnych warunkach w wysokości ok. 80% kosztów kwalifikowanych przez regulamin WFOŚiGW tj. kwotę ok. 12 mln zł. Określony w harmonogramie rzeczowo-finansowym termin realizacji zadania to lata 2013-2015, natomiast proponowany termin spłaty pożyczki to lata 2016-2027. Zaproponowaną we wniosku formą zabezpieczenia spłaty pożyczki jest hipoteka na nieruchomościach, których Spółka jest użytkownikiem wieczystym oraz poręczenie cywilno-prawne Miasta. Wniosek nie został jeszcze rozpatrzony przez WFOŚiGW więc nie wiadomo, czy dofinansowanie zostanie w ogóle udzielone, a jeśli decyzja będzie pozytywna, to ostateczna kwota pożyczki może zostać określona w innej wysokości. W związku z tym, ostateczna wartość poręczenia cywilno-prawnego udzielonego przez Miasto Spółce zostanie określona po podjęciu decyzji przez WFOŚiGW o przyznaniu dofinansowania i po podpisaniu przez Spółkę umowy pożyczki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00