Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.09.2013, sygn. IPTPP3/443A-33/13-6/KK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP3/443A-33/13-6/KK
Samochody klasyfikowane do kodu CN 8704 nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 02 czerwca 2013 r. (data wpływu 04 czerwca 2013 r.), uzupełnione pismem z dnia 02 września 2013r. (data wpływu 04 września 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie: wewnątrzwspólnotowego nabycia, sprzedaży samochodów marki: BMW X5, BMW X6, klasyfikowanych do kodu CN 8704, momentu ustalenia charakteru nabywanych pojazdów oraz dokonania przeróbek w tych pojazdach - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 04 czerwca 2013 r. do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia, sprzedaży samochodów marki: Audi A6 Allroad, VW Touareg, BMW X5, Audi Q7, Mercedes ML, BMW X6, Mitsubishi Outlander, klasyfikowanych do kodu CN 8704, momentu ustalenia charakteru nabywanych pojazdów oraz dokonania przeróbek w tych pojazdach. Pismem z dnia 02 września 2013r. (data wpływu 04 września 2013r.) Wnioskodawca uzupełnił przedmiotowy wniosek w zakresie doprecyzowania zaistniałego stanu faktycznego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą i jako podatnik zajmuje się handlem samochodami. Większość samochodów przeznaczonych do dalszej odsprzedaży nabywanych jest wewnątrzwspólnotowo w krajach Unii Europejskiej. Nabyty przez Wnioskodawcę wewnątrzwspólnotowo samochód został przerobiony zgodnie z dyrektywą 2007/46/EG załącznik II C nr 3 na samochód spełniający kryteria ciężarowego z pojazdu zarejestrowanego uprzednio jako samochód osobowy. Samochód ten jest zarejestrowany w kraju nabycia jako samochód ciężarowy, który posiada jeden rząd siedzeń tj. dwa siedzenia, dla kierowcy i pasażera, część pasażerska oddzielona jest od części towarowej, przegrodą zamontowaną na stałe, od podłogi do sufitu. W części towarowej nie ma siedzeń, pasów bezpieczeństwa oraz punktów do ich mocowania, podłoga jest płaska i pokryta wykładziną PVC. Ponadto, w przestrzeni ładunkowej do konstrukcji pojazdu przymocowano na trwałe poziomą płytę podłogową, w której zamontowano uchwyty do kotwienia ładunków. W ww. pojazdach przestrzeń ładunkowa jest całkowicie pozbawiona elementów kojarzonych z przestrzenią pasażerską, okna w przestrzeni ładunkowej pozbawione są cech okien przez trwałe ich zablokowanie. Wynika z tego, iż w badanym pojeździe dokonano zmian konstrukcyjnych w przestrzeni za fotelem kierowcy. Z danych zawartych w zagranicznym dowodzie rejestracyjnym wynika, że pojazd w dniu nabycia na terytorium kraju Wspólnoty Europejskiej był zarejestrowany jako samochód ciężarowy. Ładowność takiego pojazdu znacznie przekracza 500 kg. Oznacza to, że część dopuszczalnej ładowności przypadającej na kierowcę i pasażera (ok. 140kg) jest znacząco niższa od części przypadającej na towary (wynoszącej ponad 360 kg). Istotna jest tutaj także klasyfikacja pojazdu dokonana przez właściwe organy urzędowe kraju ich pochodzenia, które jednoznacznie klasyfikują pojazd jako ciężarowy LKW N1. Przedmiotowe pojazdy budowane są na bazie karoserii aut typu SUV, VAN lub kombi:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right