Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.07.2013, sygn. IPTPP2/443-401/13-4/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-401/13-4/PR

Wnioskodawcy przysługuje prawo do dokonania korekty podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących budowy budynku szpitala.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 20 maja 2013 r. (data wpływu 23 maja 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 czerwca 2013 r. (data wpływu 1 lipca 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z budową budynku szpitala jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z budową budynku szpitala. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 26 czerwca 2013 r. poprzez doprecyzowanie zaistniałego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.

Powiat w latach 1999-2009 rozbudował budynek szpitala, w którym była prowadzona działalność medyczna przez SP ZOZ. W 2008 roku budynek został oddany do użytkowania, natomiast nakłady poniesione w 2009 roku zwiększyły wartość budynku w tym samym roku. Do 31 lipca 2011 roku budynek został użyczony przez Powiat dla SP ZOZ. W związku z czym brak było podstaw do naliczania podatku VAT należnego.

Z dniem 31 lipca 2011 roku została zakończona likwidacja SP ZOZ prowadzona na podstawie Programu Wieloletniego. W miejsce likwidowanego SP ZOZ utworzona została spółka prawa handlowego ze 100% udziałem Powiatu Sp. z o.o. Spółka została utworzona w dniu 31 marca 2011 roku, natomiast z dniem 1 lipca przejęła po SP ZOZ świadczenie usług medycznych, w związku z czym Powiat z dniem 1 lipca 2011 roku zawarł ze spółką umowę dzierżawy na wynajem budynku szpitalnego wraz z wyposażeniem. Powiat jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Od kwoty czynszu naliczany jest podatek VAT należny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00