Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.03.2013, sygn. IPTPP2/443-1042/12-5/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-1042/12-5/AW

Prawo do odliczenia podatku naliczonego w drodze korekty w związku ze zmianą przeznaczenia.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 17 grudnia 2012 r. (data wpływu 19 grudnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 lutego 2013 r. (data wpływu 28 lutego 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku ze zmianą przeznaczenia realizowanej inwestycji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 grudnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku ze zmianą przeznaczenia realizowanej inwestycji.

Pismem z dnia 25 lutego 2013 r. wniosek został uzupełniony poprzez doprecyzowanie zaistniałego stanu faktycznego oraz własnego stanowiska.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.

Gmina realizuje zadanie . Inwestycja ma być zakończona w 2014 r. Na realizację ww. zadania Gmina otrzymała pomoc finansową ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013. Dodatkowo Gmina wystąpiła z wnioskiem o dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Występując z wnioskiem o dofinansowanie Gmina uwzględniła w budżecie tegoż projektu jako koszty kwalifikowalne koszty podatku VAT. Aby móc uwzględnić podatek VAT jako koszty kwalifikowalne Gmina musiała nie mieć prawnej możliwości odzyskania podatku VAT, a potwierdzeniem tego musiała być opinia organu skarbowego. W dniu 2.07.2012 r. Gmina wystąpiła do Izby Skarbowej z wnioskiem o wydanie interpretacji w tej sprawie. W dniu 18.09.2012 r. Gmina uzyskała interpretację potwierdzającą jej stanowisko. W przedstawionym we wniosku z dnia 2.07.2012 r. zdarzeniu przyszłym wybudowana sieć kanalizacji sanitarnej miała być przekazana nieodpłatnie do Zakładu Usług Komunalnych i to samorządowy zakład budżetowy miał ponosić koszty utrzymania sieci oraz miał pobierać opłaty od użytkowników indywidualnych. W dniu 18.10.2012 r. Rada Gminy podjęła uchwałę w sprawie likwidacji z dniem 31.12.2012 r. samorządowego zakładu budżetowego. Zadania wykonywane dotychczas przez Zakład Usług Komunalnych przejmie utworzony w Urzędzie Gminy referat. W tak zaistniałym stanie faktycznym to Gmina będzie zawierała umowy na odprowadzanie i oczyszczanie ścieków oraz to Gmina będzie pobierać od mieszkańców opłaty za odprowadzone i oczyszczone ścieki. Faktury za ww. usługi będą wystawiane na przez Gminę. W związku ze zmianą zdarzenia przyszłego mającą wpływ na możliwość prawną odzyskania podatku VAT Gmina musi ponownie wystąpić z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzyskana interpretacja zostanie złożona w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00