Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.02.2013, sygn. IPTPP1/443-962/12-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-962/12-4/AK

Czy Gmina ma prawo do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją inwestycji?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 grudnia 2012r. (data wpływu 17 grudnia 2012r.) uzupełnionym pismem w dniu 06 lutego 2013r. (data wpływu 11 lutego 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 grudnia 2012r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. .

Przedmiotowy wniosek uzupełniono w dniu 11 lutego 2013r. w zakresie doprecyzowania opisanego zdarzenia przyszłego oraz zakresu wniosku.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, rozliczającym się z podatku z tytułu umów cywilno-prawnych, umów o najem lokali komunalnych, dzierżawy itd.

W dniu 27 lutego 2012r. Gmina z udziałem środków uzyskanych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, działanie Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej podpisała umowę z wykonawcą na realizację projektu pn. . Termin ukończenia całego zadania określono do dnia 31 lipca 2013r.

Gmina ponosi wydatki na realizację ww. inwestycji. Ponoszone w tym zakresie wydatki będą udokumentowane wystawionymi przez wykonawców dla Gminy fakturami VAT z wykazanymi na nich kwotami VAT naliczonego. Z dniem 31 grudnia 2012r. obiekt zostanie oddany do użytku i będzie w zarządzie i eksploatacji Gminy. Następnie z dniem 01 kwietnia 2013r. zostanie zawarta umowa z Zakładem Usług Wodnych na dzierżawę urządzeń gospodarki kanalizacyjnej na terenie Gminy. Bezpośrednio po zakończeniu budowy cała infrastruktura kanalizacyjna będzie w zarządzie Gminy. Gmina będzie odpowiedzialna za bieżącą eksploatację infrastruktury, ponosić będzie wszystkie koszty z tym związane oraz pobierać będzie opłaty, od użytkowników.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00