Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2013, sygn. IPTPP1/443-963/12-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-963/12-2/IG
Czy Ochotniczej Straży Pożarnej przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego w związku z planowaną do realizacji operacją pn. ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2012 r. (data wpływu 17 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją operacji pn. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 grudnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją operacji pn. .
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Dnia 29 lutego 2012 r. Wnioskodawca, złożył wniosek o dofinansowanie operacji pn." " w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007 - 2013. Operacja będzie polegała na zakupie krzeseł, kuchni gazowej, chłodziarki, stołów kuchennych oraz warnika do wody do świetlicy wiejskiej w celu podniesienia funkcjonalności użytkowej świetlicy. Po zakupie wyposażenia świetlica będzie nieodpłatnie udostępniana społeczności lokalnej. Operacja nie ma charakteru komercyjnego, tzn. po jej realizacji OSP jako inwestor i beneficjent środków nie będzie pozyskiwać żadnych przychodów. OSP jako beneficjent na etapie złożenia wniosku o płatność zostało zobowiązane do złożenia oświadczenia o kwalifikowalności VAT (jako załącznik do ww. wniosku). Przedmiotem oświadczenia było określenie przez beneficjenta czy VAT stanowi koszt kwalifikowalny operacji czy też nie. W przypadku kwalifikowalności VAT beneficjent uzyskuje możliwość dofinansowania operacji (na zasadzie refundacji maksymalnie 70% poniesionych kosztów kwalifikowalnych) w pełnej wysokości wnioskowanej kwoty pomocy tzn. w kwocie brutto. W przeciwnym wypadku, gdy VAT nie stanowi kosztu kwalifikowalnego operacji wnioskowana przez beneficjenta kwota pomocy zostanie pomniejszona o równowartość podatku VAT. Interpretacja indywidualna jest wymagana jako załącznik do wniosku o płatność.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right