Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.01.2013, sygn. IPTPP4/443-734/12-2/ALN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-734/12-2/ALN

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 października 2012 r. (data wpływu 25 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 października 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. .

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Dnia 29.02.2012 r. Ochotnicza Straż Pożarna złożyła wniosek o dofinansowanie operacji pn.: w ramach działania 413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013. Operacja będzie polegała na zakupie szaf, stołów i krzeseł do świetlicy wiejskiej w celu podniesienia funkcjonalności użytkowej świetlicy. Po zakupie wyposażenia świetlica będzie nieodpłatnie udostępniana lokalnej społeczności. Operacja nie ma charakteru komercyjnego, tzn. po jej realizacji OSP jako inwestor i beneficjent środków nie będzie pozyskiwać żadnych przychodów. OSP jako beneficjent zostało zobowiązane do złożenia oświadczenia o kwalifikowalności VAT (jako załącznik do ww. wniosku). Przedmiotem oświadczenia było określenie przez beneficjenta czy VAT stanowi koszt kwalifikowalny operacji czy też nie. W przypadku kwalifikowalności VAT-u beneficjent uzyskuje możliwość dofinansowania operacji (na zasadzie refundacji max 70% kosztów kwalifikowalnych) w pełnej wysokości wnioskowanej kwoty pomocy tzn. w kwocie brutto. W przeciwnym wypadku, gdy VAT nie stanowi kosztu kwalifikowalnego operacji, wnioskowana przez beneficjenta kwota pomocy zostanie pomniejszona o równowartość podatku VAT. Interpretacja jest wymagana jako załącznik do wniosku o płatność.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00