Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.01.2013, sygn. IPTPP1/443-837/12-4/MG, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-837/12-4/MG
Wykonywanie czynności drukowania czasopism należy traktować jako dostawę towaru, która podlega opodatkowaniu preferencyjną stawka podatku VAT w wysokości 8%.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 października 2012 r. (data wpływu 24 października 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 8 stycznia 2013 r. (data wpływu 9 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy druk czasopism jest dostawą towarów czy świadczeniem usług oraz stawki podatku dla tej czynności jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 października 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- uznania, czy druk czasopism jest dostawą towarów czy świadczeniem usług oraz stawki podatku dla tej czynności,
- momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostawy czasopism.
Pismem z dnia 8 stycznia 2013 r. (data wpływu 9 stycznia 2013 r.) uzupełniono wniosek w zakresie doprecyzowania opisu stanu faktycznego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej Drukarnia) zajmuje się drukowaniem czasopism, katalogów, broszur, druków reklamowych. W swej działalności między innymi dokonuje czynności druku czasopism i pozostałych periodyków oznaczonych symbolami ISSN sklasyfikowanych pod nr PKWiU 58.14.1. Czynności te są wykonywane na zlecenie bezpośredniego wydawcy lub agencji pośredniczącej przygotowującej merytoryczną i graficzną zawartość drukowanego materiału w postaci plików PDF. Proces drukowania obejmuje proces przeniesienia otrzymanego materiału na formy drukowe, druk oraz oprawę introligatorską dającą w rezultacie produkt finalny jakim jest broszura lub czasopismo. Drukarnia nie prowadzi dystrybucji tych produktów do indywidualnego odbiorcy. Sprzedaż odbywa się na podstawie indywidualnych zamówień klientów i to oni zajmują się dystrybucją wydrukowanych czasopism do ostatecznego odbiorcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right