Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2013, sygn. ILPP4/443-442/13-7/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-442/13-7/EWW

Dokumentacja przy WDT i stawka 0%

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16 września 2013 r. (data wpływu 25 września 2013 r.) uzupełnionym w dniu 4 grudnia 2013 r. o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w sytuacji, gdy towar wywożony będzie przez przewoźnika a Zainteresowany posiadać będzie: specyfikację poszczególnych sztuk ładunku, przesłane w formie PDF na bezpieczny adres poczty elektronicznej podpisane i opatrzone pieczęcią nabywcy potwierdzenie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz korespondencję handlową z nabywcą (w tym jego zamówienie) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w sytuacji, gdy towar wywożony będzie przez przewoźnika a Zainteresowany posiadać będzie: specyfikację poszczególnych sztuk ładunku, przesłane w formie PDF na bezpieczny adres poczty elektronicznej podpisane i opatrzone pieczęcią nabywcy potwierdzenie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz korespondencję handlową z nabywcą (w tym jego zamówienie). Wniosek uzupełniono w dniu 4 grudnia 2013 r. o brakującą opłatę.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka w celu zastosowania preferencyjnej stawki VAT w wysokości 0% dla WDT podejmuje działania mające na celu możliwie jak najszybsze skompletowanie dokumentacji wymaganej na podstawie art. 42 ust. 3 i ust. 11 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.)  gromadzi: kopie faktur VAT, dokumenty specyfikacji załadunkowej towarów, dokumenty przewozowe bądź kserokopie tych dokumentów. Ponadto, w przypadku braku kompletu dokumentów o których mowa w art. 42 ust. 3 ustawy o VAT, Spółka dysponuje potwierdzeniami przelewu i ewentualnie korespondencją handlową z nabywcami w języku angielskim. Zdarza się, że dowody dokumentujące WDT są przesyłane nie w formie papierowej ale elektronicznej lub za pośrednictwem faksu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00