Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.12.2013, sygn. ILPP1/443-855/13-4/AWa, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-855/13-4/AWa
Czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług w związku z realizacją zadania: Modernizacja rynku zgodnie z treścią art. 86 ust. 13 ustawy, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 18 września 2013 r. (data wpływu 20 września 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 3 grudnia 2013 r. (data wpływu 6 grudnia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakup towarów i usług dokonywanych w związku z modernizacją rynku poprzez dokonanie korekt deklaracji zgodnie z art. 86 ust. 13 ustawy jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakup towarów i usług dokonywanych w związku z modernizacją rynku poprzez dokonanie korekt deklaracji zgodnie z art. 86 ust. 13 ustawy. Pismem z dnia 3 grudnia 2013 r. uzupełniono wniosek o doprecyzowanie opisanego stanu faktycznego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina x jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Składa deklaracje VAT-7. W latach 2010-2011 Gmina realizowała ze środków własnych zadanie: Modernizacja rynku. Inwestycję zakończono i przyjęto do użytkowania w miesiącu maju 2011 r. Ww. obiekt na podstawie przepisów o podatku dochodowym jest zaliczany do środków trwałych podlegających amortyzacji. Jego wartość początkowa przekracza 15.000 zł. Wszystkie faktury dotyczące inwestycji były wystawione na Gminę. Gmina modernizując rynek zakładała wynajem terenu rynku. W okresie całorocznym od roku 2011 Gmina wynajmuje część terenu rynku na kiosk (...). Najem ma charakter odpłatny i jest związany z wykonywaniem czynności opodatkowanych przez Gminę. W okresie całorocznym odbywają się na rynku imprezy typu: niedziela na rynku, Dzień Dziecka na rynku, Mikołaj na rynku, zakończenie lata itp. Na powyższe imprezy Gmina wynajmuje całą powierzchnię rynku na działalność handlową, usługową. Najem ma charakter odpłatny i jest związany z wykonywaniem czynności opodatkowanych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right