Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.11.2013, sygn. ILPP2/443-765/13-3/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-765/13-3/AD

Czy Gmina ma prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki na remont i przebudowę oraz wydatki na bieżące utrzymanie obiektu (tj. m.in. na zabezpieczenie przed niszczeniem, konserwacje, monitoring, ochronę), w drodze korekty o której mowa w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, reprezentowanej przez Radcę Prawnego, przedstawione we wniosku z 5 sierpnia 2013 r. (data wpływu 12 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczania podatku naliczonego w drodze korekty o której mowa w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT od wydatków związanych z remontem, przebudową oraz utrzymaniem obiektu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczania podatku naliczonego w drodze korekty o której mowa w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT od wydatków związanych z remontem, przebudową oraz utrzymaniem obiektu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej również: Gmina) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT od 2000 r. W 2005 r. Gmina na podstawie umowy darowizny otrzymała z powiatowego zasobu nieruchomość zabudowaną budynkiem (dalej także: obiekt) z przeznaczeniem na wykorzystanie do prowadzenia domu opieki społecznej, celem zaspokajania potrzeb mieszkalno-bytowych i leczniczych ludzi starszych. Nieruchomość ta weszła w skład zasobu nieruchomości Gminy i zamiarem Gminy było oddanie jej w odpłatne użytkowanie lub jej sprzedaż na cele prowadzenia domu opieki społecznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00