Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2013, sygn. ILPB4/423-267/13-5/DS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB4/423-267/13-5/DS

Spółka zamierza przyjąć do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych xxxx w dniu 31.08.2013 r. i rozpocząć naliczanie amortyzacji od m-ca następnego. Czy jest to właściwa data przyjęcia oprogramowania do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 17 lipca 2013 r. (data wpływu 22 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu wprowadzenia wartości niematerialnych i prawnych do ewidencji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z 14 października 2013 r. (data wpływu 16 października 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • ulgi na nabycie nowych technologii,
  • momentu wprowadzenia wartości niematerialnych i prawnych do ewidencji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Spółka zawarła w dniu 30 czerwca 2011 r. umowę na zakup licencji oprogramowania xxxxx. Licencja została udzielona począwszy od 30 czerwca 2011 r. i wymagała wdrożenia. W tym celu, Spółka w dniu 30 czerwca 2011 r. zawarła umowę na wdrożenie oprogramowania systemu xxxxx.

Na podstawie ww. umowy, Spółka poniosła wydatki w latach 2011, 2012 i 2013 na zakup licencji w ilości 220 użytkowników oraz na wdrożenie oprogramowania. Część wydatków poniesionych w 2011, 2012 r. stanowiły zapłatę za częściowe wykonanie usług wdrożeniowych oraz zapłatę za licencje. Wydatki w roku 2013 głównie dotyczą modyfikacji systemu xxxx oraz wdrożenie modułu zzzzz.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00