Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2013, sygn. ILPP3/443-47/13-2/TW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/443-47/13-2/TW
Podatek akcyzowy w zakresie zwolnienia od akcyzy paliwa lotniczego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 12 lipca 2013 r. (data wpływu 19 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy paliwa lotniczego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy paliwa lotniczego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEIDG. Przedmiotem działalności jest produkcja i sprzedaż czekolady oraz wyrobów cukierniczych, itp. Firma Zainteresowanego nie posiada certyfikatu przewoźnika lotniczego ani koncesji na wykonywanie przewozów lotniczych, tym samym nie świadczy usług, ani nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób i ładunków. W związku z rozwojem prowadzonej działalności gospodarczej przejawiającym się m.in. w poszerzaniu rynku zbytu na inne kraje świata Wnioskodawca zamierza nabyć samolot z zamiarem wykorzystywania go w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej w celach dostarczania nim swoich towarów, próbek, wzorów towarów i ich opakowań do swoich krajowych i zagranicznych europejskich kontrahentów, jak również na imprezy wystawiennicze, odbioru zamówionych za granicą form do produkcji towarów, dokonywania niezapowiedzianych kontroli warunków przechowywania i stanu towarów w magazynach dystrybutorów Wnioskodawcy w kraju i za granicą, a także towarów dostarczanych przez Zainteresowanego do odbiorców prowadzących działalność w innych strefach klimatycznych oraz transportu części zamiennych do urządzeń zainstalowanych w fabrykach Wnioskodawcy w sytuacji nagłych awarii, a co za tym idzie wprowadzić go jako środek trwały do ewidencji środków trwałych tej działalności.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right