Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.07.2013, sygn. ILPP2/443-397/13-3/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-397/13-3/EN
Czy nieodpłatne przekazanie katalogów ulotek i cenników będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 6 maja 2013 r. (data wpływu 8 maja 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom drukowanych materiałów informacyjnych i promocyjnych (tj. katalogów, ulotek i cenników) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom drukowanych materiałów informacyjnych i promocyjnych (tj. katalogów, ulotek i cenników).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest przedsiębiorstwem zajmującym się handlem urządzeniami i akcesoriami fotograficznymi, telekomunikacyjnymi, audio i video. Sprzedaż produktów ostatecznym konsumentom prowadzona jest poprzez różnego rodzaju sklepy ze sprzętem i akcesoriami elektronicznymi (kontrahenci Spółki). Spółka jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.
W ofercie Spółki znajduje się ok. 5 tysięcy produktów. Spółka zamieszcza informacje o oferowanych przez nią produktach w różnego rodzaju katalogach, ulotkach, cennikach. Katalogi, ulotki i cenniki (dalej także: Materiały) zawierają podstawowe informacje dotyczące produktów Spółki, tj. m.in. opis produktów, ich krótką charakterystykę, ich ceny. Część przekazywanych materiałów zawiera zdjęcia produktów. Wymienione wyżej Materiały mają przede wszystkim charakter informacyjny. Materiały te stanowią nośnik informacji handlowej o produktach oferowanych przez Spółkę. Materiały przekazywane są kontrahentom Spółki (zarówno obecnym, jak i potencjalnym) nieodpłatnie. Ze względu na charakter działalności Spółki przekazanie informacji o jej produktach w takiej właśnie formie jest niezbędne, aby kontrahentów poinformować o ofercie Spółki, i tym samym skłonić ich do nabycia jej towarów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right