Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.07.2013, sygn. ILPP2/443-386/13-4/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-386/13-4/JK

1. Czy w związku z wydzierżawieniem oczyszczalni ścieków Gmina jest/będzie uprawniona do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego od wydatków związanych z jej budową?
2. W rozliczeniu za jakie okresy Gmina powinna dokonać odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na budowę przedmiotowej oczyszczalni ścieków?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 29 kwietnia 2013 r. (data wpływu 2 maja 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 7 czerwca 2013 r. (data wpływu 24 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego oraz terminu odliczenia tego podatku od wydatków związanych z budową oczyszczalni ścieków jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego oraz terminu odliczenia tego podatku od wydatków związanych z budową oczyszczalni ścieków. Wniosek uzupełniono w dniu 24 czerwca 2013 r. o doprecyzowanie przedmiotu wniosku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Od 2012 r. Gmina realizuje inwestycję polegającą na budowie oczyszczalni ścieków w miejscowości Proboszczów na terenie Gminy. Ponoszone w tym zakresie wydatki są dokumentowane przez dostawców/wykonawców wystawianymi na Gminę fakturami VAT z wykazanymi na nich kwotami VAT naliczonego. Planowany termin zakończenia inwestycji (oddania jej do użytkowania) przypada na czerwiec, ewentualnie lipiec 2013 r. Pierwotnie, tj. od rozpoczęcia budowy, Gmina planowała, że budowaną oczyszczalnię ścieków udostępni nieodpłatnie X (X lub Spółka). Jednakże po wewnętrznych konsultacjach w Gminie oraz rozmowach ze Spółką w kwietniu 2013 r., tj. w trakcie budowy przedmiotowej oczyszczalni ścieków, Gmina podjęła decyzję, iż po oddaniu inwestycji do użytkowania będzie wykorzystywała ją do świadczenia usług dzierżawy. W konsekwencji, w kwietniu 2013 r. Gmina skontaktowała się również z instytucją finansującą celem weryfikacji, jaki wpław na dofinansowanie projektu będzie miał fakt wydzierżawienia oczyszczalni ścieków po jej oddaniu do użytkowania. Mając na uwadze powyższe, należy stwierdzić, że w kwietniu 2013 r. Gmina postanowiła, iż infrastruktura, po ukończeniu jej budowy, zostanie wydzierżawiona na rzecz X. Z tytułu wydzierżawienia przedmiotowej oczyszczalni ścieków, Gmina będzie pobierać od Spółki określone w umowie wynagrodzenie (czynsz dzierżawny).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00