Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.08.2013, sygn. ILPP1/443-413/13-4/HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-413/13-4/HW
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem towarów i usług niezbędnych do wykonania części nawierzchni drogi gminnej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 9 maja 2013 r. (data wpływu 15 maja 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 lipca 2014 r. (data wpływu 25 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem towarów i usług niezbędnych do wykonania części nawierzchni drogi gminnej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem towarów i usług niezbędnych do wykonania części nawierzchni drogi gminnej. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 22 lipca 2013 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca od wielu lat prowadzi działalność gospodarczą w oparciu o podatkową księgę przychodów i rozchodów w zakresie handlu m. in. maszynami i urządzeniami technicznymi oraz świadczenia usług związanych z naprawą sprzętu. Swoją działalność Zainteresowany prowadzi w czterech punktach handlowych (dość znacznie oddalonych od siebie ) oraz w siedzibie firmy, w której prowadzi piąty sklep, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny oraz warsztat naprawczy. Siedziba firmy Wnioskodawcy jest jednocześnie miejscem, w którym dostarczane są wszystkie zakupione towary handlowe, które następnie rozwożone są do poszczególnych sklepów. Na działce, na której znajdują się budynki związane z działalnością gospodarczą, stoi również dom prywatny, w którym Zainteresowany mieszka wraz z żoną. Dojazd do posesji, na której znajduje się siedziba jest drogą gminną o długości około 120 mb. Ze względu na bardzo zły stan nawierzchni tej drogi (a właściwie brak nawierzchni), utrudnienia a wręcz niemożność dojazdu do zakładu (zwłaszcza w okresie roztopów oraz opadów atmosferycznych) Wnioskodawca zwrócił się do zarządcy drogi o wydanie zezwolenia na jej przebudowę m. in. przez wzmocnienie konstrukcji. Prośba została pozytywnie rozpatrzona oraz doszło do zawarcia stosownego porozumienia regulującego zasady współpracy pomiędzy gminą a firmą Wnioskodawcy. Gmina zobowiązała się do wykonania podbudowy z kruszywa łamanego, a Zainteresowany do wykonania nawierzchni mineralno-asfaltowej wraz z poboczami gruntowymi. Po zakończeniu przebudowy firma Wnioskodawcy będzie mogła korzystać z drogi gminnej na zasadach przewidzianych dla wszystkich użytkowników dróg. Ponieważ w związku z remontem drogi gminnej Zainteresowany poniesie znaczne wydatki finansowe, zamierza je w całości zaliczyć w wartości netto do kosztów uzyskania przychodów. Podatek VAT z tytułu zakupów towarów i usług niezbędnych do wykonania swojej części przebudowy drogi zamierza w całości odliczyć w rozliczeniu VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right