Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.06.2013, sygn. ILPP1/443-253/13-4/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-253/13-4/AW
1. Czy Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących dotyczących Budynku?
2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na powyższe pytanie, w jaki sposób i z zastosowaniem jakiego klucza/proporcji Gmina powinna ewentualnie określić część podatku naliczonego podlegającego odliczeniu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 25 marca 2013 r. (data wpływu 28 marca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 czerwca 2013 r. (data wpływu 5 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących dotyczących Budynku jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących dotyczących Budynku. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 3 czerwca 2013 r. o przypisanie zadanych pytań do stanu faktycznego bądź zdarzenia przyszłego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Gmina (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.
Gmina ponosi wydatki na budowę Budynku Szkoleniowo-Dydaktycznego (dalej: Budynek). Wydatki te obejmują zarówno nabycie towarów i usług, w tym w szczególności koszty sporządzenia dokumentacji projektowej, nadzoru, usług budowlanych, materiałów, wyposażenia pomieszczeń, etc. (dalej: wydatki inwestycyjne). Przedmiotem niniejszego wniosku są wydatki ponoszone przez Gminę na tą inwestycję od roku 2009.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right