Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.06.2013, sygn. ILPP1/443-240/13-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-240/13-2/MK

Opodatkowanie podatkiem VAT usług cmentarnych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 22 marca 2013 r. (data wpływu 25 marca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT odpłatnego świadczenia usług cmentarnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT odpłatnego świadczenia usług cmentarnych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina A (dalej: Gmina) jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem VAT.

W roku 2008 Gmina rozpoczęła realizację inwestycji w zakresie budowy nowego cmentarza komunalnego. Wartość inwestycji przekracza kwotę 15 tys. PLN (niniejszy wniosek dotyczy jednakże jedynie wydatków ponoszonych od roku 2009). Dotychczas Gmina poniosła nieznaczne wydatki na opracowanie odpowiedniej dokumentacji oraz na wykup gruntów pod inwestycję. Nie rozpoczęły się jeszcze natomiast zaplanowane w ramach przedmiotowej inwestycji zasadnicze roboty budowlane.

Ponoszone przez Gminę nakłady na przedmiotową inwestycję są dokumentowane przez dostawców/wykonawców wystawianymi na Gminę fakturami VAT z wykazanymi na nich kwotami VAT naliczonego.

Niezwłocznie po zakończeniu budowy przedmiotowego cmentarza i oddaniu go do użytkowania Gmina zamierza powierzyć Zakładowi Gospodarki Komunalnej (dalej: ZGK), będącemu samorządowym zakładem budżetowym czynności w zakresie administrowania cmentarzem w imieniu i na rzecz Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00