Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.05.2013, sygn. ILPP1/443-119/13-4/HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-119/13-4/HW

1. Czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dotyczących wydatków inwestycyjnych otrzymanych przed rejestracją jako podatnik VAT czynny, w związku ze zmianą przeznaczenia inwestycji?
2. W jaki sposób Gmina może dokonać odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do etapu I inwestycji zakończonego i przyjętego do użytkowania przed podjęciem decyzji o zmianie przeznaczenia i przed podpisaniem umowy dzierżawy?
3. W jaki sposób Gmina może dokonać odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do etapu II inwestycji w stosunku do którego decyzja o zmianie przeznaczenia majątku zapadła w trakcie realizacji prac?
4. W jakiej pozycji deklaracji VAT-7, należy wykazać dokonywane korekty podatku naliczonego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2013 r. (data wpływu 14 lutego 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 maja 2013 r. (data wpływu 13 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku. Przedmiotowy wniosek, pismem z dnia 9 maja 2013 r., został uzupełniony o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina w ramach realizacji zadań własnych nałożonych przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.), prowadziła w latach 2010 2012 inwestycję polegającą na budowie sieci kanalizacji sanitarnej w Gminie. Inwestycja realizowana była w dwóch etapach: I etap (...) został zrealizowany w roku 2010. Odbiór techniczny i przekazanie do użytkowania powstałej infrastruktury kanalizacyjnej nastąpiło protokolarnie w dniu 12 listopada 2010 r., II etap (...) został ukończony w październiku 2012 r., Odbiór techniczny i przekazanie do użytkowania powstałej infrastruktury kanalizacyjnej nastąpiło protokolarnie w dniu 6 listopada 2012 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00