Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2013, sygn. ILPP1/443-162/13-2/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-162/13-2/AI
1. W jaki sposób należy ustalić ostateczny współczynnik VAT dla połączonego podmiotu za rok 2012, w oparciu o który Wnioskodawca powinien dokonać korekty podatku VAT, o której mowa w art. 91 ust. 1 i 2 ustawy VAT, po zakończeniu 2012 r. i w jaki sposób należy dokonać korekty?
2. Jak prawidłowo powinna być ustalona proporcja wstępna dla Wnioskodawcy, o której mowa w art. 90 ust. 2, ust. 3 oraz ust. 4 ustawy o VAT na okres rozliczeniowy rozpoczynający się 1 stycznia 2013 r.?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wyższej Szkoły , przedstawione we wniosku z dnia 26 lutego 2013 r. (data wpływu 4 marca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe w zakresie sposobu i terminu dokonywania korekty za rok 2012 (pytanie 1),
- nieprawidłowe w zakresie sposobu ustalenia wstępnej proporcji na rok 2013 (pytanie 2).
UZASADNIENIE
W dniu 4 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu i terminu dokonywania korekty za rok 2012 oraz sposobu ustalenia wstępnej proporcji na rok 2013.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wyższa Szkoła (zwana dalej: Wnioskodawca lub Uczelnia przejmująca) posiada status uczelni niepublicznej, o której mowa w ust. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 ze zm., dalej ustawa o szkolnictwie wyższym). Głównymi celami zawartymi w § 3 statutu Wyższej Szkoły są: 1. kształcenie studentów zgodnie z planami i programami studiów w zakresie określonym w zezwoleniu ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego; 2. kształcenie w systemie studiów podyplomowych; 3. dokształcanie osób wykonujących pracę zawodową w bankach i innych instytucjach finansowych oraz przedsiębiorstwach w zakresie specjalności praktycznych; 4. prowadzenie badań naukowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right