Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2013, sygn. ILPP2/443-215/13-4/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-215/13-4/EN
Czy w świetle przepisu art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług Spółka powinna rozpoznać (naliczyć) VAT należny z tytułu nieodpłatnego świadczenia usług w przedstawionych stanach faktycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 11 marca 2013 r. (data wpływu 15 marca 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 16 maja 2013 r. (data wpływu 20 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego świadczenia usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego świadczenia usług. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 16 maja 2013 r. (data wpływu 20 maja 2013 r.) o brakujące pełnomocnictwo.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (Spółka) w ramach prowadzonej przez siebie działalności pozwala wybranym przez siebie pracownikom, pełniącym funkcje Managera testować wybrane usługi, takie jak SPA czy gastronomiczne. Zasady testowania usług Spółki przez pracowników określone zostały w odpowiednich procedurach. Spółka przy zakupie towarów i materiałów wykorzystywanych do świadczonych przez siebie usług korzysta z prawa do odliczenia podatku od towarów usług.
Przy usługach SPA sprawdzana jest jakość wykonanej usługi, muzyka towarzysząca, jakość produktów, odpowiednie oświetlenie, czas zabiegu, efekt/samopoczucie po zabiegu. Podczas testowania usług gastronomicznych poddawane są ocenie atmosfera panująca w restauracji, czas oczekiwania na posiłek, smak potrawy, ilość gości. Obowiązkiem każdego pracownika uprawnionego do skorzystania z testowanej usługi jest sporządzenie raportu. Celem sporządzenia raportu jest sprawdzenie, czy jakość usług jest odpowiednio wysoka, powtarzalna i czy odpowiada standardom 4* hotelu. Raport ten jest integralną częścią dokumentacji finansowo-księgowej, związanej z ewidencją kosztów zużycia materiałów na wykonanie tych usług. Cel wprowadzenia i funkcjonowania procedury testowania usług jest związany bezpośrednio z prowadzoną działalnością Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right