Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.03.2013, sygn. ILPP4/443-557/12-2/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-557/12-2/EWW

Czy Zainteresowany będzie mógł () wystawiać faktury VAT związane z drugą i trzecią częścią wynagrodzenia, przysługującego z tytułu realizacji umów rezultatu, w okresie zawieszenia działalności gospodarczej?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 grudnia 2012 r. (data wpływu 12 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania faktur VAT w okresie zawieszenia działalności gospodarczej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 grudnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania faktur VAT w okresie zawieszenia działalności gospodarczej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Od 2011 r. Wnioskodawca prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą pod firmą P. Prowadzi on książkę przychodów i rozchodów. Jest czynnym podatnikiem VAT (VAT UE). Nie zatrudnia pracowników. Świadczy usługi związane z doradztwem w zakresie poprawy efektywności gospodarowania energią.

Jego zapytanie dotyczy realizacji umów, które zawarł lub będzie zawierał na zasadach umowy rezultatu, przewidujących możliwość uzyskiwania dodatkowego wynagrodzenia (premii) zależnego od korzyści uzyskanych przez klienta w związku z realizacją ww. umów. Zainteresowany ma wątpliwości dotyczące zasad określania momentu powstania przychodu i wystawiania faktur VAT w tym zakresie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00