Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.02.2013, sygn. ILPP1/443-1045/12-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1045/12-2/AW

Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych, jeżeli błąd będzie dotyczył omyłkowego:
a) wskazania Urzędu Gminy jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu NIP Gminy,
b) wskazania NIP Urzędu Gminy, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy,
c) wskazania Urzędu jako nabywcy i NIP Urzędu;
- bez konieczności występowania do wystawcy faktury o skorygowanie ww. faktur?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 7 listopada 2012 r. (data wpływu 12 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 listopada 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina (zwana dalej: Wnioskodawcą lub Gminą) jest od sierpnia 2007 r. zarejestrowanym podatnikiem VAT i posiada własny NIP. Składa ona również deklaracje VAT-7.

Urząd Gminy (zwany dalej: Urzędem Gminy) został zarejestrowany jako podatnik VAT w połowie lat 90 i następnie został wyrejestrowany z końcem lipca 2007 r. z rejestru VAT. Niemniej jednak, Gmina chciałaby uzyskać potwierdzenie odnośnie poprawności przeprowadzenia ewentualnych korekt przeszłych rozliczeń z tytułu VAT oraz korekt rocznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00