Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.02.2013, sygn. ILPB3/423-509/12-2/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-509/12-2/KS

1. Czy od zakupu artykułów spożywczych (kawa, herbata, ciastka, woda) na potrzeby sekretariatu i biur, które są zużywane jako drobne poczęstunki przez klientów odwiedzających Zakład budżetowy a także przez pracowników podczas zebrań i narad, jednostka może odliczać podatek naliczony przy nabywaniu przedmiotowych towarów oraz czy powinna wystawiać fakturę wewnętrzną w celu naliczenia podatku należnego od przedmiotowego zużycia artykułów? Czy kwoty netto z faktur zakupu takich artykułów oraz podatek należny wykazany w fakturach wewnętrznych stanowią koszt uzyskania przychodów?
2. Czy nabywając drobne upominki (kwiaty, książki, itp.) dla osób odchodzących na emeryturę bądź rentę, po rozwiązaniu stosunku pracy z tymi osobami a także wieńce pogrzebowe dla osób które były pracownikami Zakładu, bądź emerytami lub rencistami odchodzącymi na ww. świadczenia z Zakładu, można odliczyć naliczony podatek VAT z otrzymanych faktur, naliczając następnie podatek należny poprzez wystawienie faktury wewnętrznej. Czy kwoty netto z faktur zakupu takich artykułów oraz podatek należny wykazany w fakturach wewnętrznych stanowią koszt uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Miejskiego Zakładu Komunikacji., przedstawione we wniosku z dnia 19 listopada 2012 r. (data wpływu 30 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów:

  • wydatków związanych z zakupem artykułów spożywczych (kawa, herbata, ciastka, woda) na potrzeby sekretariatu i biur zużywanych jako drobny poczęstunek przez klientów (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 1)
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00