Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.01.2013, sygn. ILPP1/443-983/12-5/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-983/12-5/AI

Korekta odliczonego podatku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 17 października 2012 r. (data wpływu 22 października 2012 r.), uzupełnionym pismami z dnia 15 stycznia 2013 r. (dat wpływu 18 stycznia 2013 r.) oraz z dnia 18 stycznia 2013 r. (data wpływu 21 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego związanego z realizowaną inwestycją jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 października 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego związanego z realizowaną inwestycją. Wniosek uzupełniono w dniach 18 i 21 stycznia 2013 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina w latach 2010-2011 prowadziła inwestycję w postaci budowy sieci kanalizacyjnej, w trakcie jej realizacji, będąc w błędzie, co do interpretacji przepisów prawa podatkowego, nie odliczała podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z inwestycją. W dniu 12 lipca 2011 r. dokonano odbioru sieci oraz przekazano ją do użytkowania Zakładowi Gospodarki Komunalnej. W dniu 7 września 2011 r. zawiadomiono Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego o zakończeniu budowy. Środek trwały został przyjęty przez Gminę na stan z dniem 30 grudnia 2011 r. w kwocie brutto. W dniu 27 kwietnia 2012 r. zawarto umowę dzierżawy sieci kanalizacyjnej z Zakładem Gospodarki Komunalnej. W okresie od dnia oddania jej do użytkowania do zawarcia umowy dzierżawy była ona wykorzystywana przez Zakład Gospodarki Komunalnej zgodnie z jej przeznaczeniem, do celów tożsamych z tymi wynikającymi z później zawartej umowy dzierżawy, tj. odprowadzania ścieków. Rozbieżność w czasie pomiędzy oddaniem sieci kanalizacyjnej w użytkowanie Zakładowi Gospodarki Komunalnej a zawarciem umowy dzierżawy wynikała z rozłożonej w czasie procedury uruchomienia sieci i przyłączenia do niej kolejnych podmiotów, co było niezależne od Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00