Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2013, sygn. ITPP1/443-819/13/BK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-819/13/BK

Stawki podatku dla świadczonych usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 sierpnia 2013 r. (data wpływu 19 września 2013 r.) uzupełnionym w dniu 20 listopada 2013 r. o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 sierpnia 2013 r. został złożony wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg.

W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W październiku 2012 r. po raz pierwszy przystąpił Pan do przetargu na montaż zasłon przeciwśnieżnych z tworzywa sztucznego w ilości 1400 mb w ciągu dróg wojewódzkich administrowanych przez Rejon Dróg Wojewódzkich w. Przedmiotem zamówienia był montaż (ustawienie) ww. zasłon, zużyciem kołków drewnianych. Przetarg (zamówienie) obejmował drogi nr ..., ..., ..., ... . Ww. usługa polega na wbijaniu drewnianych słupków w odległości 2,5 m w ziemię przy wyznaczonym ciągu dróg oraz mocowaniu za pomocą sznurka i gwoździ tej właśnie zasłony (siatki). Siatka zabiega nawiewaniu śniegu na drogę i montowana jest tylko na okres trwania zimy. W specyfikacji zamówienia został określony jako CPV: 606200000 usługi odśnieżania. Zgodnie ze wspólnym słownikiem zamówień (Rozporządzenie Komisji WE nr. 213/2008 z dnia 28 listopada 2007r.) CPV o kodzie 06200000 usługę montażu i demontażu zasłon przeciwśnieżnych zaklasyfikował Pan do grupowania PKWiU 81.29.12.0 usługi zamiatania i usuwania śniegu. W formularzu cenowym zastosował Pan stawkę VAT w wysokości 8% i oferta w drodze weryfikacji została uznana za najkorzystniejszą oraz spełniała wszystkie warunki udziału postępowania. W dniu 5 listopada 2012 r. została podpisana umowa na ww. usługę o numerze ... . Usługę tę wykonał Pan zgodnie ze specyfikacją i w dniu 16 listopada 2012 r. zgłosił do odbioru. Następnie została wystawiona faktura nr ... z dnia 19 listopada 2012 r. W dniu 10 grudnia 2012 r. zwrócił się Pan z prośbą do Urzędu Skarbowego w .o zaliczenie nadwyżki podatku od towarów i usług za listopada 2012 r. na poczet podatku dochodowego. Urząd skarbowy wydał decyzję z dnia 12 grudnia 2012 r., w której prośba została rozpatrzona pozytywnie. Następnie 17 grudnia 2012 r. otrzymał Pan wezwanie, aby dostarczyć dokumenty w związku z prowadzeniem czynności sprawdzających. W dniu 19 grudnia 2012 r. dokumenty te zostały przedstawione. W wyniku postępowania sprawdzającego stwierdzono, że w ww. fakturze (dotyczącej montażu zasłon przeciwśnieżnych) została błędnie naliczona stawka VAT, a świadczona usługa nie została zaklasyfikowana do PKWiU 81.29.12,.0 usługa zamiatania śmieci i usuwania śniegu, lecz powinna być opodatkowana stawką podatku w wysokości 23%. Z racji interpretacji Urzędu Skarbowego o zastosowaniu błędnej stawki VAT, wystąpił Pan do Zarządu Dróg Wojewódzkich w., w którym poprosił o wyjaśnienie, jaką stawką ich zdaniem powinna być objęta świadczona usługa i czy inni uczestnicy przetargu zastosowali stawkę 8% oraz jakie stawki były stosowane w poprzednich latach. W dniu 22 lutego 2013 r. otrzymał Pan odpowiedź, w której stwierdzono, iż właściwą stawką stosowaną od lat jest stawka podatku w wysokości 8%. Pismo to okazał Pan w Urzędzie Skarbowym, jednakże nie miało one wpływu na decyzję tego organu. W dniu 22 maja 2013 r. rozpoczęto kontrole podatkową, w wyniku której podtrzymano swoje stanowisko dotyczące błędnego zastosowania stawki VAT. Wniósł Pan zastrzeżenia do protokołu kontroli o wyjaśnienie, dlaczego usługa została zaklasyfikowana jako transport drogowy, a nie jako usługi odśnieżania. W odpowiedzi stwierdzono, że jest to usługa wspomagająca transport drogowy objęta 23% stawką VAT. Do dnia dzisiejszego nikt nie potrafi udzielić odpowiedzi jak ma Pan wystawić korektę faktury, bo Zarząd Dróg Rejonowych nie podpisze jej gdyż u nich stosuje się 8% stawkę podatku oraz nikt nie potrafi wskazać, jak rzeczywiście sklasyfikowana jest usługa w PKWiU skoro pod klasyfikacją usługa wspomagająca transport nie ma usługi stawiania zasłon przeciwśnieżnych. Fakt jest taki, że jedna usługa nie może funkcjonować bez drugiej, zasłony ograniczają nawiew śniegu, a pługi odśnieżające usuwają śnieg.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00