Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2013, sygn. ITPP2/443-922a/13/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-922a/13/AK

Obowiązek uwzględniania w proporcji sprzedaży Gminy obrotu uzyskiwanego przez jej jednostki budżetowe oraz danych, jakie winna zawierać faktura.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2013 r. (data wpływu 3 września 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku uwzględniania w proporcji sprzedaży Gminy obrotu uzyskiwanego przez jej jednostki budżetowe oraz danych, jakie winna zawierać faktura jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 września 2013 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku uwzględniania w proporcji sprzedaży Gminy obrotu uzyskiwanego przez jej jednostki budżetowe oraz danych, jakie winna zawierać faktura.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. Prowadzi sprzedaż opodatkowaną VAT, zwolnioną i niepodlegajacą opodatkowaniu. Obecnie odlicza podatek naliczony od zakupów związanych ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną na podstawie wskaźnika struktury określonego w art. 90 ust. 3 i 4 ustawy o VAT. Są to odliczenia związane z eksploatacją i bieżącym utrzymaniem budynków Urzędu Gminy (koszty administracji). W związku z uchwalą Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 24 czerwca 2013 r. sygn. akt I FPS 1/13 stwierdzającą, że gmina jest jedynym podatnikiem VAT, a jej jednostki organizacyjne nie są odrębnymi podatnikami tego podatku, Gmina przymierza się do prowadzenia wspólnych rozliczeń podatkowych. Zamierza nie tylko odprowadzać podatek należny od sprzedaży dokonywanej w tych jednostkach (która jest niewielka), ale również wykorzystać prawo do odliczania podatku od wydatków przez nie ponoszonych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00