Interpretacja indywidualna z dnia 08.11.2013, sygn. ITPB2/415-753/13/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-753/13/RS
Skutki podatkowe udzielenia pracownikom rabatów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 sierpnia 2013 r. (data wpływu 8 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych udzielenia pracownikom rabatów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych udzielenia pracownikom rabatów.
We wniosku tym przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (Spółka Akcyjna) ma siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i w związku z tym na podstawie przepisu art. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych podlega opodatkowaniu od całości swoich dochodów na terytorium RP (nieograniczony obowiązek podatkowy), jest również zarejestrowany jako podatnik VAT UE czynny. Przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż odzieży w sieci sklepów na terytorium Rzeczypospolitej oraz poza granicami kraju a także w sklepach internetowych. Niniejszy stan faktyczny dotyczy wyłącznie sprzedaży prowadzonej na terytorium Polski.
Spółka planuje wprowadzić nowy model sprzedaży rabatowej, przeznaczony dla pracowników Spółki, kontrahentów i ich pracowników oraz osób świadczących na rzecz Spółki usługi na podstawie umów cywilnoprawnych. W oparciu o posiadaną bazę adresów e-mail, która po wprowadzeniu modelu będzie podlegała stałej aktualizacji i rozbudowie, Spółka stworzy listę dystrybucyjną na potrzeby akcji rabatowych. Spółka planuje wysyłać na te adresy kody rabatowe ze wskazaniem warunków skorzystania z rabatu to jest w szczególności: na wartość udzielanego rabatu, kwotę zakupów od której udzielany jest rabat oraz termin realizacji kodów. Osoba, która otrzyma kody, będzie mogła je wydrukować i przedstawić w sklepie w formie wydruku bądź udać się do sklepu z telefonem a pracownik sklepu wprowadzi kod w momencie zapłaty za towar. Skorzystanie przez konkretną osobę z otrzymanych kodów nie będzie uzależnione od spełnienia jakichkolwiek innych, poza okazaniem kodu, warunków, jak również nie będzie w żaden sposób ewidencjonowane tzn. model zakłada, że osoby, które otrzymały kod będą mogły same skorzystać z udzielonego rabatu, jak również przekazać kod innym osobom (rodzinie, znajomym) według własnego uznania, będą mogły również w ogóle z rabatu nie korzystać. W przypadku przekazania kodu innej osobie nie zmienią się warunki udzielenia rabatu przy zakupach towaru.