Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2013, sygn. ITPB3/423-347/13/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-347/13/PS
W zakresie potrącalności wydatków ponoszonych w związku z remontami wagonów kolejowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2013 r. (data wpływu 29 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie potrącalności wydatków ponoszonych w związku z remontami wagonów kolejowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 lipca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie potrącalności wydatków ponoszonych w związku z remontami wagonów kolejowych.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka prowadzi działalność w zakresie między innymi produkcji chemikaliów. Do swoich zakładów produkcyjnych transportuje surowce używając wagonów kolejowych.
Wnioskodawca jest właścicielem wagonów kolejowych. Aby utrzymać je w stanie zdatnym do przydatności, przeprowadza remonty rewizyjne i dodatkowe. Konieczność dokonywania remontów rewizyjnych wynika również z art. 24 ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym (ustawa z 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 16 poz. 94 ze zm.). Zgodnie z tym przepisem, warunkiem używania pojazdów kolejowych jest uzyskanie przez nie Świadectwa Sprawności Technicznej Pojazdu Kolejowego.
Naprawy rewizyjne dokonywane są co do zasady w określonych odstępach czasowych (w zależności od rodzaju wagonów - np. co 4 lata) i wynikają z zatwierdzonej przez Urząd Transportu Kolejowego Dokumentacji Systemu Utrzymania. Po dokonaniu naprawy rewizyjnej każdy wagon otrzymuje Świadectwo Sprawności Technicznej Pojazdu Kolejowego dopuszczające go do eksploatacji z określoną datą ważności.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right