Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2013, sygn. ITPP3/443-377/13/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-377/13/AT

Korekta podatku naliczonego w związku z przeprowadzoną inwestycją.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 2 sierpnia 2013 r. (data wpływu 7 sierpnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego, związanego z inwestycją oraz zasad proporcjonalnego odliczania podatku naliczonego związanego z tą inwestycją jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 sierpnia 2013 r. złożono wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego, związanego z inwestycją oraz zasad proporcjonalnego odliczania podatku naliczonego związanego z tą inwestycją.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest podmiotem zarejestrowanym jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. Składa do urzędu skarbowego comiesięczne deklaracje VAT-7. Gmina w latach 2007-2013 prowadziła inwestycję podzieloną na II etapy, polegającą na przebudowie mostu nad ... łączącego wyspy . i . oraz na rozbiórce starego mostu. W dniu 23 listopada 2012 r., decyzją Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, udzielono Gminie pozwolenia na użytkowanie etapu I inwestycji, polegającej na budowie nowego mostu drogowego będącego częścią zamierzenia budowlanego jakim jest budowa mostu nad . łączącego wyspy . i . wraz z rozbiórką mostu . w . Gmina rozważa możliwość wprowadzenia opłaty z tytułu przejazdu przez ten most. Możliwość ustanowienia opłat pobieranych za przejazd mostem znajduje podstawę w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U z 2013 r., poz. 260). Zgodnie z jej postanowieniami, korzystający z dróg publicznych mogą być obowiązani do ponoszenia opłat za przejazdy przez obiekty mostowe i tunele zlokalizowane w ciągach dróg publicznych oraz przeprawy promowe na drogach publicznych. Opłata, o której mowa może być pobierana za przejazd pojazdów przez obiekt mostowy lub tunel, którego długość jest większa niż 400 m. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, w drodze uchwały, może wprowadzić dla obiektów mostowych zlokalizowanych w ciągach dróg, których zarządcą jest jednostka samorządu terytorialnego, opłatę, o której mowa i ustalić wysokość opłaty, z tym że jednorazowa opłata za przejazd przez obiekt mostowy nie może przekroczyć stawek określonych w ustawie (art. 13d ust. 7 ustawy o drogach publicznych). Budowany most pomiędzy wyspami . i . ma długość m oraz znajduje się wciągu drogi powiatowej (ul. .). Spełnia więc powyższe przepisane prawem wymogi uprawniające podatnika do wprowadzenia opłat za przejazd przez obiekty mostowe. Jest on także jedyną drogą dojazdową na wyspę .

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00