Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.10.2013, sygn. ITPP3/443-350/13/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-350/13/MD
Zasadność zastosowania udogodnień podatkowych związanych z korzystaniem z zagranicznego magazynu typu call-off-stock.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2013 r. (data wpływu 26 lipca 2013 r.), uzupełnionym w dniu 7 października 2013 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania udogodnień podatkowych związanych z korzystaniem z zagranicznego magazynu typu call-off-stock - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 lipca 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 7 października 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania udogodnień podatkowych związanych z korzystaniem z zagranicznego magazynu typu call-off-stock.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest zarejestrowany w Polsce jako czynny podatnik VAT. Zarejestrowany będzie również dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych (będzie się posługiwał numerem identyfikacji podatkowej poprzedzonym kodem PL). Wnioskodawca zamierza dokonywać dostawy wyrobów gotowych z własnej produkcji w postaci produktów dla budownictwa (m. in. masy bitumiczne, asfalty, produkty izolacyjne) na rzecz kontrahentów z Łotwy oraz z innych krajów unijnych, również zarejestrowanych dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych i posługujących się numerami VAT UE. W pierwszej kolejności wyroby będą dostarczone i złożone na przechowanie do magazynu należącego do kontrahenta zagranicznego na terytorium Łotwy zarejestrowanego dla celów VAT UE (firma magazynująca), który będzie wynajmował Wnioskodawcy magazyn oraz prowadził jego obsługę magazynową. Firma magazynująca będzie tym samym upoważniona do pobrania określonej ilości wyrobu, którego własność przejdzie na rzecz kontrahenta (finalnego nabywcy) dopiero z chwilą pobrania. Do czasu pobrania produktu Wnioskodawca pozostaje właścicielem wyrobu i jest uprawniony do rozporządzania wyrobem, w tym żądania jego zwrotu i przemieszczenia powrotnego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Firma magazynująca występować będzie jedynie w roli przechowawcy. Jednocześnie strony przewidują, że w przypadku niepobrania wyrobu gotowego przez kontrahenta finalnego w określonym terminie, wyrób ten będzie podlegać ponownemu przemieszczaniu na terytorium RP. Planowany okres przechowywania produktów w magazynie na terytorium Łotwy nie będzie dłuższy niż 24 miesiące. Po otrzymaniu od danego kontrahenta finalnego potwierdzenia pobrania wyrobów z magazynu (zawierającego specyfikację dotyczącą konkretnej transakcji) Wnioskodawca wystawi na rzecz kontrahenta fakturę VAT obejmującą jedynie wyrób faktycznie pobrany z magazynu. W wynajmowanym magazynie na terenie Łotwy Wnioskodawca zamierza utrzymywać optymalny poziom wyrobów tak, aby w momencie otrzymania zamówienia wyrób był w nim zawsze dostępny. Dlatego zamierza przewozić wyroby gotowe swojej produkcji na bieżąco z Polski do magazynu na Łotwie. Wnioskodawca ponosić będzie koszty transportu z Polski do magazynu na Łotwie. Wyroby będą transportowane na podstawie dokumentu CMR. W dokumentach przewozowych, jako odbiorca będzie wskazana firma zajmująca się logistyką magazynową na terenie Łotwy. Ona też będzie potwierdzać odbiór tych wyrobów. Z punktu widzenia Wnioskodawcy taki schemat postępowania jest również uzasadniony ekonomicznie, albowiem ogranicza koszty związane z ewentualną realizacją pojedynczych zamówień (przesyłek). W zaproponowanym modelu odbywać się będą bowiem co najwyżej dwie operacje, tj. wysłania wyrobów do magazynu i jego ewentualnej przesyłki zwrotnej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca nie jest i nie będzie przy tym zarejestrowany na potrzeby rozliczeń VAT na terytorium Łotwy. Większość finalnych nabywców będzie znana Wnioskodawcy już w dacie wysyłki produktów na Łotwę. Nie można przy tym wykluczyć, że incydentalnie pojawią się też inni nabywcy z krajów UE, których Wnioskodawca do czasu pierwszej transakcji nie będzie znał. Finalni nabywcy będą wykorzystywać produkty do działalności produkcyjnej i usługowej. Przy czym Wnioskodawca nie może wykluczyć, że incydentalnie mogą się zdarzyć przypadki zakupu produktów z magazynu na Łotwie do celów handlowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right