Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.10.2013, sygn. ITPB1/415-829/13/DP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-829/13/DP

Czy w związku z tym, że pomoc finansową z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa otrzymano po rozpoczęciu amortyzacji środków trwałych, prawidłowe jest, zmniejszenie kosztów podatkowych o dokonane uprzednio odpisy amortyzacyjne w części odpowiadającej otrzymanej pomocy finansowej w miesiącu otrzymania pomocy tj. w lutym 2013 r.?
W jakim okresie należy dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymaniem pomocy finansowej na pokrycie części kosztów ogólnych, w tym przygotowanie biznes planu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2013 r. (data wpływu 30 lipca 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad korygowania kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymaniem dofinansowania - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad korygowania kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymaniem dofinansowania.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest wspólnikiem spółki jawnej. Podatek dochodowy rozlicza na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i wpłaca zaliczki na podatek dochodowy w formie uproszczonej, zgodnie z art. 44 ust. 6b tej ustawy. Przychody i koszty uzyskania przychodów określa proporcjonalnie do posiadanych udziałów w spółce. Spółka jawna jest podmiotem zobowiązanym do prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdania finansowego na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości. W dniu 19 kwietnia 2010 r. spółka jawna podpisała umowę z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Przedmiotem umowy było przyznanie pomocy finansowej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie Zwiększenie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej, jednak nie więcej niż 40% poniesionych kosztów kwalifikowanych. W związku z ww. umową spółka realizowała w latach 2009-2012 zadania polegające na rozbudowie budynku o część magazynowo-składową oraz o pomieszczenia ekspedycji i biurowo socjalne oraz zakupie maszyn, urządzeń i środków transportu. Zakup środków trwałych w latach 2009-2012 finansowany był w całości ze środków własnych spółki. Na etapie realizacji projektu spółka nie miała gwarancji, że otrzyma pomoc finansową i w jakiej wysokości. Podpisanie umowy nie było bowiem jednoznaczne z uzyskaniem dotacji. Zapisy umowy stawiały wiele warunków, po spełnieniu których spółka mogła otrzymać dofinansowanie. W przypadku nie spełnienia któregokolwiek z warunków umowy Agencja zastrzegła, że środki finansowe z tytułu pomocy mogą być wypłacone w części lub w przypadku naruszenia warunków przyznania pomocy Agencja odmawia wypłaty pomocy. W związku z tym, że otrzymanie pomocy finansowej na etapie realizacji projektu było niepewne, środki trwałe zakupione przez spółkę w latach 2009-2012, były przyjmowane do używania i amortyzowane od wartości początkowej wg metody liniowej z zastosowaniem stawek z Wykazu rocznych stawek amortyzacyjnych, począwszy od pierwszego miesiąca następującego po miesiącu, w którym środki te, wprowadzono do ewidencji środków trwałych. Po zakończeniu realizacji projektu określonego w umowie Spółka złożyła w dniu 18 kwietnia 2012 r. wniosek o płatność. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa analizowała wniosek o płatność około 10 m-cy, w trakcie których dokonywano na wezwania Agencji szeregu poprawek i korekty kosztów kwalifikowalnych. Agencja zakwestionowała część kosztów kwalifikowalnych przedstawionych do refundacji, w tym koszty montażu i instalacji urządzeń oraz koszty robót budowlanych. Po zakończeniu oceny złożonego wniosku o płatność Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przekazała w dniu 13 lutego 2013 r. pomoc finansową będącą refundacją części poniesionych kosztów kwalifikowalnych na zakup maszyn, urządzeń, środków transportu, kosztów ogólnych, w tym przygotowanie biznesplanu i na rozbudowę budynku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00