Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.08.2013, sygn. ITPP1/443-448/13/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-448/13/MS
1. Prawo do odliczenia wskażnikiem proporcji.
2. Sposób kalkulacji współczynnika.
3. Korekta deklaracji.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2013 r. (data wpływu), uzupełnionym w dniu 5 sierpnia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- prawa do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu jest prawidłowe,
- uwzględniania w proporcji sprzedaży obrotu z tytułu sprzedaży nieruchomości Gminy jest nieprawidłowe,
- proporcji jaką należy zastosować przy dokonaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 maja 2013 r. złożono wniosek, uzupełniony w dniu 5 sierpnia 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu współczynnika struktury sprzedaży, dokonania korekty nieodliczonej wcześniej części podatku naliczonego z zastosowaniem proporcji właściwej dla danego roku oraz w zakresie kalkulacji współczynnika struktury.
W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).
Zgodnie ze statutem Gminy, do zakresu jej działania należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. W szczególności Gmina wykonuje zadania własne oraz zlecone z zakresu administracji rządowej nałożone ustawami, a także może wykonywać zadania z zakresu właściwości powiatu, województwa i administracji rządowej na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu terytorialnego lub właściwym organem administracji rządowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right