Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.09.2013, sygn. ITPP1/443-542/13/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-542/13/MN
Prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz prawo do złożenia przez Gminę korekt deklaracji VAT-7 złożonych przez Urząd
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2013 r. (data wpływu 13 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz prawa do złożenia przez Gminę korekt deklaracji VAT-7 złożonych przez Urząd - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 czerwca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego prawa do złożenia przez Gminę korekt deklaracji VAT-7 złożonych przez Urząd.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług od dnia 4 stycznia 2010 r., wcześniej jako czynny podatnik podatku VAT zarejestrowany byt Urząd Gminy. Gmina samodzielnie świadczy na rzecz mieszkańców usługi w zakresie zbiorowego dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Posiada z każdym odbiorcą umowę na dostawę wody i odprowadzanie ścieków. Za te czynności Gmina wystawia faktury VAT, w których nalicza podatek należny, który to podatek po zakończeniu miesiąca wykazuje w deklaracjach VAT-7 i odprowadza do urzędu skarbowego.
W latach 2008-2011 Gmina realizowała inwestycje w zakresie budowy i remontu sieci wodociągowej, budowy kanalizacji sanitarnej, budowy i remontu hydroforni. Ponoszone na te zadania wydatki były fakturowane początkowo na Urząd Gminy, a następnie (po zarejestrowaniu Gminy jako podatnika VAT) na Gminę. Po zakończeniu prac inwestycje te zostały ujęte w ewidencji księgowej Gminy i przyjęte jako środki trwałe. Inwestycje te przez cały czas użytkowania - od momentu zakończenia inwestycji do dnia dzisiejszego - wykorzystywane były wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych (objętych stawkami VAT). Ponadto w okresie użytkowania Gmina ponosiła wydatki na bieżące funkcjonowanie oraz drobne remonty wybudowanej sieci wodociągowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right