Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.07.2013, sygn. ITPP2/443-452a/13/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-452a/13/RS

Stawka podatku obowiązująca dla dostawy nieruchomości niezabudowanej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 maja 2013 r. (data wpływu 14 maja 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej dla dostawy nieruchomości niezabudowanej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2013 r., został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej dla dostawy nieruchomości niezabudowanej.

W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania w Polsce oraz podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku PIT w Polsce. Prowadzi zawodową działalność gospodarczą w zakresie obrotu nieruchomościami oraz jest od dnia 29 lipca 2005 r. właścicielem nieruchomości niezabudowanej znajdującej się w miejscowości G., nabytej w ramach ww. działalności gospodarczej. Od nabycia, na nieruchomości nie była i nie jest prowadzona żadna działalność gospodarcza. Obecnie nieruchomość nie jest objęta planem zagospodarowania przestrzennego. Wnioskodawca zamierza wystąpić o decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla nieruchomości (Decyzja o WZiZT"). Nie jest również wykluczone, że osoba trzecia wystąpiła już o wydanie i otrzymała decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla nieruchomości. Obecna wartość rynkowa nieruchomości jest wyższa od ceny jej zakupu w 2005 r. Na nieruchomości ma zostać wybudowany budynek biurowy wraz z miejscami parkingowymi. Ww. budowa będzie finansowana kredytem udzielonym przez bank z siedzibą oraz miejscem zarządu w Polsce. Bank, który ma sfinansować budowę, wymaga by kredytobiorcą kredytu na budowę biurowca była spółka celowa prowadzona w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółki komandytowej (której komplementariuszem ma być spółka z ograniczoną odpowiedzialnością). Jedynym majątkiem takiej spółki celowej ma być nieruchomość. Wnioskodawca zamierza, wraz z inną osobą, utworzyć spółkę jawną z siedzibą w Polsce, wnosząc do niej wkład niepieniężny (aport) w postaci nieruchomości. Inna osoba wniesie do spółki wkład pieniężny. Udział Wnioskodawcy w zysku spółki będzie większy niż 50 %. Udział wspólników będzie odpowiadał rzeczywiście wniesionym wkładom do tej spółki. Wspólnicy spółki jawnej rozważają następnie przekształcenie jej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą oraz miejscem zarządu w Polsce, w której zostaną udziałowcami - w proporcji do udziału w zysku spółki jawnej. Przekształcenie formy prawnej spółki powoduje zmianę formy prawnej, w której działa spółka na inną formę prawną, nie nastąpi jednak przeniesienie majątku na żaden inny podmiot. Oznacza to, że spółka przekształcana (spółka jawna) nie jest traktowana jako podmiot likwidowany, gdyż działalność gospodarcza będzie kontynuowana przy wykorzystaniu tego samego majątku przez następcę prawnego, natomiast wspólnicy (Wnioskodawca oraz osoba trzecia) spółki przekształcanej (spółki jawnej) stają się z dniem przekształcenia wspólnikami spółki przekształconej (spółka z o.o.) w proporcji do udziału w zysku spółki jawnej. W związku z tym, cały majątek spółki przekształcanej (spółka jawna) staje się majątkiem spółki przekształconej (spółki z o.o.), a wkład wspólników do spółki jawnej stanie się kapitałem zakładowym spółki z o.o. Na moment przekształcenia nie nastąpi zwiększenie majątku przekształcanej spółki, ani spółki przekształconej. Nie nastąpi również żadna wypłata na rzecz wspólników spółki (w tym na rzecz Wnioskodawcy). Po przekształceniu, Wnioskodawca będzie posiadał udziały w spółce z o.o. przekraczające 50 % ogólnej liczby udziałów (wszystkie udziały w spółce będą równe). Następnie, po przekształceniu spółki jawnej w spółkę z o.o., Wnioskodawca zamierza wnieść wkład niepieniężny (aport) w postaci należących do niego udziałów spółki z o.o. do spółki kapitałowej z siedzibą oraz miejscem zarządu na Cyprze (spółka cypryjska"). W zamian za ten wkład obejmie udziały w kapitale zakładowym spółki cypryjskiej w ten sposób, że wartość emisyjną udziałów spółki cypryjskiej będzie równa wartości rynkowej udziałów spółki z o.o. należących do Wnioskodawcy, natomiast wartość nominalna udziałów spółki cypryjskiej objętych przez Wnioskodawcę będzie niższa od wartość emisyjna tych udziałów. Powstała w ten sposób różnica (między wartością emisyjną a wartością nominalną) jako tzw. agio, zostanie przelana na kapitał zapasowy spółki cypryjskiej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00