Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.08.2013, sygn. ITPP3/443-192a/13/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-192a/13/MD

Możliwość archiwizowania faktur otrzymanych w formie papierowej wyłącznie w formie elektronicznej w kontekście prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 kwietnia 2013 r. (data wpływu 17 kwietnia 2013 r.), uzupełnionym w dniach 22 lipca oraz 9 sierpnia 2013 r. (daty wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania faktur w formie elektronicznej, również w kontekście zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 kwietnia 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniach 22 lipca oraz 9 sierpnia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania faktur w formie elektronicznej, również w kontekście zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniach, zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wykonuje samodzielnie działalność gospodarczą, w związku tym otrzymuje i wystawia znaczną liczbę faktur. Celem usprawnienia logistyki obrotu dokumentami oraz ze względu na wysokie koszty dostarczania i przechowywania faktur rozważa wdrożenie fakturowania elektronicznego (czyli tzw. eFV). Wspólnie z biurem rachunkowym, które uczestniczyć będzie w procesie pozyskiwania, przetwarzania i archiwizowania eFV, Wnioskodawca zamierza wdrożyć procedurę kontroli biznesowej nad obiegiem dokumentów posiadających formę elektroniczną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00